Person:
Dang, Sarah-Mai

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Dang

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Sarah-Mai

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  • Article
    Collective Collecting: The Syrian Archive and the New Challenges of Historiography
    Dang, Sarah-Mai; Strohmaier, Alena (2018-12-31)
    Massive digitization makes histories appear as well as disappear. While digital archives facilitate the access to documents, recordings, films, and other s urces there is the risk that offlin sources get lost. Thus, the question about how digital collections are generated is essential for today’s film and media historians. Which artefacts are getting digitiz d – and which are not? In addition, for what reasons? Who is responsible for preserving historical material? Moreover, how can we access it? How can we make sense of the abundance of audio-visual sources, which are at the same time ephemeral? In this article, we analyse tools and methods useful for coping with digital archives and databases. Presenting a case study on the Syrian Archive, we discuss how concepts of authenticity and provenance relate to current media practices. We argue that besides posing productive research questions, conducting critical online search becomes more and more important in the humanities. Therefore, we examine not only what but also how the use of audio-visual material affects us. Furthermore, we argue that regarding the abundance of material the practice of curating – of selecting, structuring, and providing access – becomes a key activity in digital media practices.
  • Book
    Handlungsempfehlungen für "Distant teaching" in der Medienwissenschaft
    Alkin, Ömer; Dang, Sarah-Mai; Hagener, Malte; Kammerer, Dietmar; Strohmaier, Alena (2020)
  • Book
    Chick Flicks. Film, Feminismus und Erfahrung
    Dang, Sarah-Mai (2016)
    Warum gucken Frauen Chick Flicks? Wenn Melodramen traurig machen, Thriller für Spannung sorgen und Horrorfilme für Angst und Schrecken, welche Schaulust geht dann mit Chick Flicks einher? Was ist der Reiz an Filmen wie LEGALLY BLONDE oder MISS CONGENIALITY - Filme, die ausgesprochen schrill und pink sind? Aufgrund der erfolgreichen Protagonistinnen heißt es, Chick Flicks („chick“, Englisch für „Küken“ oder „Tussi“, „flick" Englisch für „Film") sprächen insbesondere Frauen an. Produzieren Chick Flicks also eine weibliche Filmerfahrung? In dem Buch „Chick Flicks. Film, Feminismus und Erfahrung“ erklärt die Filmwissenschaftlerin Sarah-Mai Dang, warum Chick Flicks so erfolgreich sind. Das Genre ist zeitgleich mit dem sogenannten Postfeminismus Mitte der 1990er Jahre entstanden und hat für heftige Diskussionen unter feministischen Medienwissenschaftlerinnen gesorgt. Angesichts der stereotypen Inszenierung von Frauen (High Heels, Minirock und Bikini) wird Chick Flicks einerseits vorgeworfen, antifeministisch und reaktionär zu sein. Andererseits gelten die Filme als ‚frauenfreundlich‘, da sie starke Protagonistinnen präsentieren, die über „agency“, Handlungsmacht, und „choice“, Wahlfreiheit verfügen. Diese gegensätzlichen Wahrnehmungen und politischen Debatten sind Ausgangspunkt dieser Studie, in der die Autorin Chick Flicks als popkulturelles Phänomen untersucht. Anstatt das Genre als gut oder schlecht zu bewerten, geht Sarah-Mai Dang der Frage nach, was Chick Flicks überhaupt sind und warum sie so gerne gesehen werden.